Jumaat, 6 Oktober 2017

‘Tangan Saya Lenguh, Salahkah Saya Letak Bayi Di Bawah Sekejap?’

terimakasih sudi like
loading...
Loading...
‘Tangan Saya Lenguh, Salahkah Saya Letak Bayi Di Bawah Sekejap?’

SEORANG wanita yang gambar pernah menjadi tular tahun lalu kerana didakwa meletakkan anaknya di atas lantai sebuah lapangan terbang, akhirnya membuka mulut tentang apa sebenarnya yang terjadi.

Molly Lensing, dari Illinois, Amerika Syarikat, memberitahu, biarpun sudah setahun berlalu, dia masih dihantui imej gambar itu yang tersebar di laman sosial dan menjadi meme netizen.

Dalam temu bual bersama program TODAY, Lensing memaklumkan gambar berkenaan bukan sahaja diambil tanpa izin dan mencabuli hak peribadinya, malah telah menjadikannya sangat tertekan.

Apa yang berlaku sebenarnya, kata Lensing, dia terpaksa meletakkan anak perempuannya itu seketika untuk melepaskan lelah kerana telah memangkunya selama hampir 20 jam.

Tahun lalu, gambar Lensing yang duduk di atas kerusi sambil menggunakan telefon, manakala anaknya pula dibiarkan berbaring di atas lantai beralaskan selimut, ditularkan oleh seorang pengguna Facebook.

“Kami antara penumpang yang terperangkap di lapangan terbang dalam insiden kegagalan sistem komputer penerbangan Delta ketika itu.

“Penerbangan kami ditunda dan saya terpaksa menempah semula tiket beberapa kali. Kami berada di sana hampir 20 jam.

“Saya mendukung Anastasia, yang ketika itu berusia 2 bulan, selama beberapa jam. Akhirnya tangan saya lenguh, dia juga perlu relax sementara saya pula perlu berhubung dengan ahli keluarga yang tertanya-tanya di mana kami,” jelas Lensing.

Tambah Lensing, ada kalanya dia dapat melupakan gambar itu. Tetapi dia tidak dapat lari daripada rasa bimbang jika dinilai sebagai ibu yang tidak baik, apatah lagi dia merupakan seorang jururawat perbidanan.

“Saya bernasib baik kerana keluarga dan rakan-rakan tahu apa sebenarnya yang terjadi. Kerana mereka, saya cuba untuk tidak menghiraukan komen negatif dan yakinkan diri yang saya seorang ibu yang baik,” kata Lensing yang memiliki dua lagi anak perempuan berusia 4 dan 3 tahun.

Tahun lalu, gambar Lensing yang duduk di atas kerusi sambil menggunakan telefon, manakala anaknya pula dibiarkan berbaring di atas lantai beralaskan selimut, ditularkan oleh seorang pengguna Facebook.

Ia dikritik netizen dan pantas menjadi meme mempersendakan tindakan Lensing.
loading...

SHARE THIS
Loading...

Author:

seorang ibu dan blogger bebas ,memaparkan kisah-kisah menarik dari seluruh dunia

Loading...

0 ulasan: